6 Kasım 2011 Pazar

iki isim; wodka & cherry


kimliğimde yazanın dışında benim iki ismim var. sosyal medyada kullandığım iki ismimden bahsediyorum, biri wodka; twitter, facebook ve formspringdeki wodkaenerjii'nin wodka'sı, biri de bloggerda önceden kullandığım wodka'nın yerini alan cherry. iki isimle birbirine benzer ama farklı karakterler taşıyorum, bazen kendimi wodka gibi hissediyorum bazen cherry gibi. bilirsiniz wodka, bildiğimiz votka demek zaten, hafif yumuşattım yazarken, wodka olarak uyarladım, o kadar sert olmaya cesaret edemedim. sanırım, asla votka gibi sert ve baş döndürücü olamayacağım ama içimde biryerlerde beni bile şaşırtan derecede sertlik taşıyorum. olmadık zamanlarda gün yüzüne çıkıyor, olmadık zamanlarda başımı döndürüyor. en çok ta sinirli, kırgın ve aldanmış olduğum zamanlarda kendimi wodka gibi hissediyorum.
cherry bildiğimiz vişnenin ecnebicesi. Türkçe'yi güzel kullanmaktan bu kadar çok dem vurduktan sonra kalkıp ecnebice bir isim koymam kendime garip değil mi? çelişkili. zaten ben de wodka ve cherry arasında çelişiyorum. isim deyip geçemiyorum, Elif Şafak'ın Pinhan adlı kitabında da dediği gibi "isimler büyülüdür ve hatta büyücüdür." cherry, daha çok aşık olduğum, mutlu hissettiğim zamanlara uyuyor, yumuşak ve hatta vişne kokuyor. vişne koktuğu için cezbediyor zaten beni. cherry, mutlu olduğunda, aşık olduğunda yumuşacık, tatlı kokulu. iki başka karakter, iki başka insan demek. kendi içimde kargaşadayım, ben kendimle çok kalabalığım ama, cherry ve wodkanın tatlı atışmaları, bir nevi düet gibi. kulaklarımı hayata kapatıp, içimdeki iki kızın seslerini dinlemekse çok eğlenceli. sadece isim deyip geçmiyorum artık, anlamını ve özelliğini o ismi takınan kişiye katıyor, kendisiyle o kişiyi yoğurup bütünleştiriyor.

2 kişi olaya son noktayı koymuş:

Adsız dedi ki...

Merhaba. Kullandığın resmi bir kitap kapağı olarak kullanabilir miyim acaba? Biliyorum yorumumun senin yazdıklarınla bir alakası yok ama bu biraz önemli de.

wodka dedi ki...

tabi ki kullanabilirsin. sorun yok.

 
↑Yukarı